Pazartesi, Ekim 11, 2004

Yaşanabilir bir hayat istiyorum

"Yaşanabilir bir hayat istiyorum" diyor Hayrettin Karaca. Sanıyorum tanımayanız yoktur Karaca'yı... Kısaca Tema Amca diyebiliriz.
Türkiye'nin ilk ve tek özel canlı ağaç müzesi Karaca Arboretum'da 7000 odunsu 7000 otsu olmak üzere 14000 bitki yaşıyor. Hayrettin Karaca en büyük hayali olan Arboretum'u 1980 yılında kurdu. Dünyayı ve Türkiye'yi bitki tohumları toplamak için dolaştı.

Her yıl 12000'i aşkın kişinin ziyaret ettiği Karaca Arboretum, 13,5 hektar arazi üzerine kurulmuştur. Karaca Arboretum her pazar günü saat 13:00-18:00 arasında halka açıktır. Ziyaretçilere gezi sırasında rehberlik hizmeti de verilmektedir.

Değişik bir pazar günü geçirmek isteyenler; Istanbul'da Pendik ve Yenikapı'dan Yalova'ya giden deniz otobüsleri var. Otomobille Yalova'ya ulaşmak için Topçular İskelesinden arabalı vapuru kullanabilir. Yalova'ya varıldığında, Termal oklarını takip etmeniz gerekiyor. Hemen Yalova çıkışındaki Samanlıköy mevkiinde, sol kolda Arboretum'u göreceksiniz.

Adres : Karaca Arboretum Termal Yolu, Samanlıköy/Yalova Tel : (0226)833 77 67
www.hayrettinkaraca.com

Kaynak : Hayallere Visa, Eylül 04 sayısı...

Hiç yorum yok: