Pazartesi, Mart 06, 2006

Timur Selçuk Şarkıları

Küçük dev adam... Beyaz Fragı ile, beyaz piyanosunun önünde, Türkçe çok sesli müziğin öncüsü... Bu akşam kendimi birkaç şarkısını mırıldanırken yakaladım... Timur Selçuk malumunuz Münir Nurettin Selçuk'un mahdumu... Müzik adına çok şey yapmış... İspanyol Meyhanesi, Çoban Yıldızı ve Ayrılanlar İçin... Daha aklıma gelmeyen bir sürü şarkısı ile beynimize kazınmış bir müzik dehası...

Ümit Yaşar Oğuzcan'ın dizelerine bestesiyle hayat veren Timur Selçuk'un bu şarkısını çok severim. Sanıyorum birkaç kişi daha söyledi bu şarkıyı ama bence bu şarkıyı Timur baba'dan dinleyin...

AYRILANLAR İÇİN
Yollarımız burada ayrılıyor
Artık birbirimize iki yabancıyız
Her ne kadar acı olsa, ne kadar güç olsa
Her şeyi evet her şeyi unutmalıyız
Her kaderin tesellisi bulunur, üzülme
İnsan ne kadar sevse unutabilir
Mevsimler, gelir geçer, yıllar geçer
Sen de unutursun bir gün gelir
Hiç yaşamamışçasına, hiç sevmemişçesine
Unutursun o günlerimizi, gecelerimizi
O günlerce gecelerce sevişmelerimizi
Her şeyi evet her şeyi unutabilirsin
Hatta bütün yazdıklarımı satır satır
Kalırsa, içinde bir derin sızı kalır

1 yorum:

Adsız dedi ki...

timur selçuk sesinden dinlenmesi şart olan bir başka şarkı da vardır, ahadır;

AYRILANLAR İÇİN

Caddeden sokaklara doğru sesler elendi,
Pencereler kapandı, kapılar sürmelendi.
Bir kömür dumanıyle tütsülendi akşamlar,
Gurbete düşmüşlerin başına çöktü damlar...
Son yolcunun gömüldü yolda son adımları,
Bekçi sert bir vuruşla kırdı kaldırımları.
Mezarda ölü gibi yalnız kaldım odamda:
Yanan alnım duvarda, sönen gözlerim camda,
Yuvamı çiçekledim, sen bir meleksin diye,
Yollarını bekledim görüneceksin diye.
Senin için kandiller tutuştu kendisinden,
Resmine sürme çektim kandillerin isinden.
Saksıda incilendi yapraklar senin için,
Söylendi gelmez diye uzaklar senin için...
Saatler saatleri vurdu çelik sesiyle,
Saatler son gecemin geçti cenazesiyle,
Nihayet ben ağlarken toprağın yüzü güldü,
Sokaklardan caddeye doğru sesler döküldü...


Faruk Nafiz Çamlıbel'in bir şiiri, kesip biçmeye kıyamadım...