Perşembe, Aralık 04, 2008

Noel, Hazırlıklar ve Paris



Şimdi nerede olmak isterdim serilerime bir yenisini daha eklemek istiyorum bugün... Paris... evet evet şu an Paris'te olmak isterdim... Aralık ayında hummalı bir çalışma başlar oralarda... Noel (Christmas) hazırlıkları... Daha önceleri burada da açıkça anlatmaya çalıştığım gibi Noel (Christmas) yılbaşı ile karıştırılmamalıdır esasen... 24 Aralığı 25'ine bağlayan akşamdır bu (özellikle katolikler için) Şehirdeki, evlerdeki hazırlıklar son derece keyiflidir. Aralık ayında çocuklara alınan bir tür takvim vardır. İllüstre bir şekilde hergün açılan ufacık bir pencerecik... En son 24ünde Hz. İsa tasvir edilir pencerede... Çok keyiflidir açması hergün... Hele ki şehrin ışıkları... süslemeler... Havada mistik bir tad vardır... İnsanın iyilik yapası gelir. Hiç alakasız ama bizim Ramazan'da daha bi insan daha bir iyilik sever olduğumuz gibi...


Bir zamanlar İstanbul'da da açılmış ama neden bilinmez iş yapamamış, Printemps, La Fayette, Samaritaine gibi büyük ve eski alışveriş merkezlerinin süslemeleri, etkinlikleri her çocuğun ve çocuk gibilerin aklını başından alır... Bu zamanlar Paris bambaşkadır... Esasen bu zamanlar tüm Hristiyan alemi bambaşkadır... Ama gelin görün ki, bizler Noel Baba'yı yılbaşına akuple edebilmiş yegane kişileriz... Tekrar ediyorum. Noel ayrı yılbaşı ayrı...


Evlerde ağaçlar bir güzel süslenir, hatta ev bahçeliyse, oraya taşar güzellikler... çocuklar için, eşi benzeri bulunmaz harika bir dönemdir. Noel Baba'ya mektup yazar çocuklar... Postacılar usanmadan taşır o mektupları bilinmeze... Noel ruhu ile ilgili olarak size bir sürü film tavsiye edebilirim ama bıkmadan usanmadan seyredebileceğiniz bir animasyon film olan , "Kutup Ekspresi / Polar Express" filmini şiddetle tavsiye ediyorum.


Hala Noel Baba'nın varlığına inanan biri olarak ve tüm bu hazırlıkları görebilmek adına şu an Paris'te olmak isterdim...


Joyeux Noel

Merry Christmas

Mutlu Noeller



Hiç yorum yok: